Computerhilfen:

Welcome to Computerhilfen.de, your free pc help site. Please take a look at our english website at www.computerhilfen.com where you find tips and help in english and can also ask questions in our english help board.

close
Computerhilfen.nl: Hulp: 2dagen en nu al naar de klo..n!!!!! hp530

2dagen en nu al naar de klo..n!!!!! hp530

(gelezen 1245 keer - 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.)
 Antwoord E-mail dit topic Print Anmelden / Register

Windows en PC Hulp Forum » 2dagen en nu al naar de klo..n!!!!! hp530

Pagina's: [1]

Frustie
Gast

2dagen en nu al naar de klo..n!!!!! hp530

« Gepost op: 25.11.07, 02:25:04 »

van de week kwam dan eindelijkmijn nieuwe notebook binnen met vista erop. de back up cdeetjes die ik moest maken mislukte! maar voor de rest ging ut redelijk(ik ben nog niet zo thuis in vista geef mij maar gewoon xp pro ,ik snap ook niet waarom H.P vista op een notebook zet met maar 512MB geheugen...ENFIN 2 dagen later komt mijn vriend de hard disk weer brengen voor mijn gewone PC op het moment dat hij netwerk verbinding maakte met mijn thuisnetwerk begon mijn beeld van mijn notebook te bibberen er liepen strepen door het beeld ;de kleuren liepen weg en klaar een spier wit beeldscherm(is weer eens wat anders als blauw)wat ik ook deed opnieuw opstarten ,of met f11 naar system recovery ik kon niet eens met f8 naar geadv. opstart mogelijk heden IK weet dus ook niet hoe ik in de bios kan komen voor keuze first bootdevice (ik wil er gewoon XP pro opgooien want een vista boot cd heb ik dus niet WIE O WIE HEEFT RAAD Huh?het is een HP 530 notebook pc (GU327AA)512 intern geheugen met sata schijf  en kan je wel uberhaupt in de bios komen of verneuk ik hem dan helemaal en Huh alvast thanks afz. frustie Undecided
Meld dit bericht aan de moderator   Gelogd

Deborah Offline Deborahs PC
Moderator (329)

Re: 2dagen en nu al naar de klo..n!!!!! hp530

« Antwoord #1 Gepost op: 25.11.07, 13:18:58 »

Allereerst: de laptop hoort absoluut niet zo te reageren als er een ander apparaat connectie maakt met het netwerk! Als het probleem dan ook niet oplost, zou ik toch ook even HP bellen en het probleem melden, zodat er eventueel een nieuwe laptop komt.

Het is inderdaad niet zo'n goed idee om Vista op een laptop te installeren als er maar 512MB geheugen in de laptop aanwezig is. Nu staat op de website van hp dat er 1GB geheugen in de laptop moet zitten, is dat niet het geval? Daarnaast zou u ook gewoon een Vista cd moeten krijgen bij de laptop, of in elk geval een recovery cd.

Natuurlijk kunt u wel in de bios komen, het is alleen per fabrikant verschillend welke toets of toetsencombinatie daarvoor gebruikt moet worden. Bij het eerste scherm dat u krijgt als u de laptop aan zet, zou onderaan of bovenin iets moeten staan als 'press *key* to enter BIOS'. Anders probeer het eens met ESC of F1. Dan kan er een bootdevice worden aangegeven, zodat er opnieuw geinstalleerd kan worden.

Als de problemen na de nieuwe installatie echter blijven (bibberen, strepen) zou ik de laptop toch terugsturen. 

frusti
Gast

« Antwoord #2 Gepost op: 25.11.07, 21:02:15 »

hoi bedankt ja ik heb hem bij neckkermann besteld en de software zat vooraf op het systeem jemoest hem alleen activeren en config. en backup cdees maken wat ie ook niet goed deed (er stond namelijk niks op haast) en er stond ook (wat volgens mij virtueel hardware was )erop en installers van mij niet bekende bronnen .is dat standaard met vista? dat er veel dingen al helemaal ingesteld en aangepast waren, want kwa admin en diskeeper onderhoud moet ik nog heel wat meer nachtjes achter mijn pc zitten of kan het aan het domein &en de server instellingen leggen? want winows firewall had wel 40 secuirety instellingen ,dat heb ik bij xp nog nooit in firewall gezien enfin ik ga gelijk maar ff contact met neckkermann opnemen wie weet ben ik wel de tweede eigenaar aangezien je zoveel dagen hem nog retour kan zenden ,anyway bedankt voor je respons   ciao!  sandra

Deborah Offline Deborahs PC
Moderator (329)

« Antwoord #3 Gepost op: 26.11.07, 19:56:20 »

Laat even weten wat Neckermann zegt  Smiley

Klinkt allemaal een beetje vreemd, hoewel ik niet erg met vista bekend ben moet ik eerlijk zeggen. Normaal wordt een computer gewoon afgeleverd met standaard instellingen lijkt me, maar vreemde installers zou toch niet moeten. 

Pagina's: [1]  Antwoord E-mail dit topic Print Anmelden / Register 

add bookmark Bookmark:
Ga naar:  

Computerhilfen.nl | Powered by SMF 2.5.1.
© 2001-2008, Lewis Media. All Rights Reserved.